CBD ja unetus

Unetuse peamisteks liikideks on akuutne unetus ja krooniline unetus. Unetuse puhul võib inimene tunda, et ei saa piisavalt magada, mistõttu ei puhka end korralikult välja. Akuutne unetus on lühiajaline ning selle esinemise põhjuseks võib olla muretsemine näiteks eksami või töö intervjuu pärast või olete saanud murettekitavaid uudiseid. Akuutne unetus kaob tavaliselt mõne päeva möödudes ning ei vaja ravi. Krooniline unetus on aga seevastu oluliselt tõsisem probleem.

Mis on unetuse sümptomid?

Unetuse sümptomiteks on näiteks väsimus, jõuetus, keskendumishäired, meeleolumuutused ja raskused tööl või koolis. Kroonilise unetusega on tegemist juhul, kui vähemalt kolmel päeval nädalas on inimesel raskusi unega ning see kestab kolm kuud või enam. Kroonilise unetuse sümptomiteks võivad olla:

  • Pidev muretsemine une pärast
  • Tähelepanuhäired
  • Keskendumishäired
  • Ärrituvus
  • Depressioon
  • Ärevus
  • Väsimus päevasel ajal
  • Jõuetus
  • Öösel üles ärkamine
  • Liiga vara ärkamine
  • Raskused magama jäämisega

 

Kui kogete eelmainitud sümptomeid ning teil on seetõttu raskusi päeva mööda saatmisega, siis soovitame tingimata arstiga ühendust võtta. Unetus võib mõjutada inimese füüsilist ja ka vaimset tervist.

Mis põhjustab unetust?

Kroonilist unetust võivad põhjustada samad probleemid, mis põhjustavad akuutset unetust. Kroonilist unetust võib põhjustada ka tugev stress, reisimine, ebasobiv töögraafik, halvad magamisharjumused või liigse toidu söömine enne magamaminekut. Halbade magamisharjumuste hulka kuuluvad:

  • Ebakorrapärased magamamineku ajad
  • Uinakud
  • Tugev treening enne magamaminekut
  • Ebamugavad magamistingimused
  • Voodis töötamine
  • Söömine enne magamaminekut
  • Televiisori vaatamine, videomängude mängimine või telefoni kasutamine enne magama jäämist

Lisaks võib unetusega seotud olla ka:

  • Psüühikahäire
  • Ravimid
  • Krooniline valu
  • Vähk
  • Diabeet
  • Astma
  • Gastroösofageaalne reflukshaigus
  • Parkinsoni tõbi
  • Alzheimeri tõbi
  • Uneapnoe
  • Rahutute jalgade sündroom
  • Kofeiin
  • Nikotiin
  • Alkohol
  • Vananemine

Kuidas unetust ravitakse?

Unetust võidakse ravida ravimitega, millest mõningad võivad olla sõltuvust tekitavad. Hea une tavad on ka hea viis unetusega võitlemiseks. Hea une tavadeks on näiteks korrapärane magaminekuaeg(k.a nädalavahetustel), füüsiline aktiivsus, uinakute piiramine või vältimine, kofeiini ja alkoholi tarbimise piiramine või vältimine, nikotiini mitte tarbimine ja suures koguses vedeliku tarbimise ja toidu söömise piiramine. Lisaks aitab unetuse vastu ka, kui kasutate voodit ainult magamiseks või vahekordadeks. Rahustavate magamisrituaalide loomine nagu vanniskäik, lugemine või rahuliku muusika kuulamine, tulevad samuti kasuks.

Kuidas võib CBD unetuse puhul aidata?

Kui ükski eelnevalt mainitud soovitustest ei toimi ja te ei soovi võtta ravimeid, mis võivad põhjustada sõltuvust, edaspidiseid probleeme või väsimust hommikul, siis võib-olla on abi CBD-st. CBD on tööstusliku kanepitaimes leiduv mittepsühhoaktiivne kannabinoid. CBD mõjutab aju ja organismi reguleerides unetsükleid, emotsioone, põletikku ja valu. CBD võib vähendada ärevust ja parandada und. CBD võib parandada ka REM-und, millel on oluline roll, et inimene ennast korralikult välja puhkaks. Kui vaevlete unetuse käes, siis võib CBD-st teile abi olla.

NB! CBDKanep OÜ ei vastuta blogis olevate artiklite õigsuse eest. Tegemist on tõlgitud artiklitega, mille eesmärgiks on informeerida, mitte anda teaduslikke hinnanguid.

Allikas:

https://www.cbdtesters.co/2018/04/09/stop-insomnia-with-cbd/

 

Kommenteeri